SEKSYEN PENGURUSAN MEDIA DAN KHIDMAT PELANGGAN
Unit Pengurusan Pelanggan dan Aduan
- Merancang, mengurus, melaksana dan memantau semua urusan berkaitan pelanggan;
- Menyedia dan menyelaras jawapan mengenai aduan dan mengesyorkan tindakan yang perlu diambil, memantau dan menyelia keberkesanan sistem aduan awam;
- Merancang, menyelaras dan melaksana kajian kepuasan pelanggan;
- Menyelaras lawatan rasmi;
- Merancang dan melaksana kajian impak ke atas keberkesanan sistem penyampaian Jabatan/Agensi.
- Merancang, mengurus, melaksana dan memantau semua urusan berkaitan pelanggan;
- Mengurus, memantau dan menyelaras semua aduan yang diterima;
- Menyedia dan menyelaras jawapan mengenai aduan dan mengesyorkan tindakan yang perlu diambil, memantau dan menyelia keberkesanan sistem aduan awam;
- Memantau isu-isu berkaitan Jabatan/Agensi di media massa;
- Memberi nasihat kepada pelanggan berkaitan perkhidmatan yang disediakan;
Unit Komunikasi Strategik dan Pengurusan Media
- Merancang dan melaksana program perhubungan awam;
- Mengurus dan mengendalikan perhubungan dengan pihak media;
- Menyedia ucapan Menteri/Timbalan Menteri/KP;
- Mengeluarkan nota kepada editor/siaran akhbar dan khidmat nasihat kepada media dalam membuat liputan; dan
- Memantau isu-isu berkaitan Jabatan/Agensi di media massa.