Pengenalan
MAJLIS BERSAMA JABATAN JABATAN WILAYAH PERSEKUTUAN
- Majlis bersama jabatan (MBJ) ialah sebuah medium dua hala, di mana dua pihak pekerja diberi saluran untuk berkomunikasi dengan pihak pengurusan dalam menyuarakan pendapat, pandangan dan serta menyumbangkan idea-idea yang bernas demi kepentingan dan kebaikan organisasi.
- Pekeliling Perkhidmatan yang berkuatkuasa adalah Pekeliling Perkhidmatan Bil.7 Tahun 2020: Dasar Hubungan Majikan-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam Majlis Bersama Jabatan.
- Mesyuarat MBJ diadakan tiga (3) kali setahun :
- Bilangan 1 (Jan - April)
- Bilangan 2 (Mei - Ogos)
- Bilangan 3 (Sept - Dis.)
- Mesyuarat Pre Council MBJ akan dilaksanakan sebelum Mesyuarat MBJ diadakan
- Kategori Isu/ Contoh Usul yang boleh dibawa adalah boleh dimuat turun di sini.